podcast
A Filmhu podcastjában ezúttal Fillenz Ádám operatőrt láttuk vendégül, aki magyar filmek és hazánkban forgatott külföldi produkciók között osztja meg…
továbbhír
Éden című filmtervéért Kocsis Ágnes az ARTE International díját nyerte a római filmfesztivál keretében a hétvégén megrendezett koprodukciós fórumon,…
továbbhír
Idén 50 éves a francia filmkritikusok szövetsége által alapított Kritikusok Hete, amely májusban évről-évre a cannes-i filmfesztivál párhuzamos…
továbbmagazin
Az idei szemlén Pusztai Ferenc lett az év producere: a Czukor show és a Team Building alkotója Kocsis Ági második filmjével, a Pál Adrienn-nel éppen…
továbbhír
Tolnai Szabolcs a 49. thesszaloniki fesztiválról elhozta a művészi teljesítmény díjat a Fövenyóra című alkotásáért, a The Counterpart és a Friss…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié